به گزارش سرویس عکاسی آفام نیوز، شما میتوانید هر چیزی را از طریق آزمون و خطا یاد بگیرید، پس از مدتی که یک کار را انجام دادید کشف خواهید کرد که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. اما مشکل کوچکی که در این روش یادگیری وجود دارد این است که به اندازهی کافی موثر نیست. تصور کنید فروشگاه اینترنتی خود را به راه انداختید از محصولات خود عکاسی کردهاید اما بعد از مدتی متوجه شدید که اشتباهاتی را انجام دادهاید و عکسهای شما آنطور که میبایست توجه مخاطبان را جلب میکرد نیست. بنابراین در چنین شرایطی شما متحمل هزینهها و زمان هدر رفتهی بسیاری خواهید بود. یادگیری از تجربیات دیگران یکی از بهترین راهحلهاست که میتواند شما را از خطرات احتمالی حفظ کند. در ادامه ما ۱۰ اشتباه رایجی که فروشگاههای آنلاین مرتکب میشوند معرفی میکنیم.
۱) تمیز نبودن محصولات عکاسی از محصولات
مورد اول به نظر کاملا بدیهی میرسد، محصولات شما باید تمیز و جلاداده شده باشند. مشتریان شما نسبت به جزئیات بسیار حساس هستند. هر زمان که محصول را لمس میکنید، مخصوصا اگر با محصولات خاصی مثل جواهرات مواجه باشید، آن را پاک کنید. به هنگام برداشتن آنها و عکاسی از دستکش و مادههای درخشان کننده استفاده کنید.
تمیز کردن محصول
۲) سازگار نبودن عکسها
سازگاری، کلید اصلی در عکاسی است و تغییرات از محصول به محصول میتواند منجر به انحراف مشتری شود. همه چیز را مستند کنید، تنظیمات دوربین، نور، پسزمینه و موقعیت تجهیزات و اطمینان حاصل کنید تا آخر عکاسی از محصولات، هیچگونه تغییراتی به وجود نخواهد آمد.
۳) پسزمینهی شلوغ
برخی افراد فکر میکنند به نظر ساده و خستهکننده میرسند، بنابراین تصمیم میگیرند پس زمینهی محصولات خود را شلوغ و رنگارنگ انتخاب کنند؛ اما باید بدانید این یک اشتباه بزرگ است. بسیاری از فروشگاههای آنلاین مثل آمازون، ایبی و … پسزمینهی سفید یا خنثی را توصیه میکنند. این باعث میشود تا بیشتر تمرکز بر روی محصول باشد. ایجاد پسزمینهی سفید راحت و ارزان است، کافیست عکس محصولات خود را روی یک پسزمینهی صاف و تمیز سفید بگیرید و به فتوشاپ یا هر چیز دیگر نیاز نخواهید داشت.
۴) تصاویر ساده و بدون خلاقیت
در موارد بالا اشاره کردیم که تصاویر شما باید ساده و اما جذاب باشند تا تمام تمرکز روی محصول جمع شود. با این حال منظور این نیست که شما نباید هیچگونه خلاقیتی در گرفتن تصاویر داشته باشید. شما میتوانید از هر وسیلهای که به افزایش جذابیت عکسهای شما کمک میکند استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده جواهرات هستید، ابزارهایی که در تصویر زیر وجود دارند میتوانند به شما کمک کنند.
خلاقیت در عکاسی
۵) بازتاب محیط روی محصولات
اگر محصولات شما به گونه ای باشند که محیط اطراف خود را انعکاس دهند، به عبارت بهتر محصولات شما درست مانند آینه، محیط اطراف خود را روی خود منعکس کنند باید بیشتر در عکاسی دقت کنید. از خیمههای عکاسی استفاده کنید. در این ویدیو میتوانید طرز ساخت خیمه عکاسی را به راحتی ببینید.
۶) لرزان بودن تصاویر
حال که تمام موارد گفته شده را رعایت کردید، چند مشکل کوچک وجود دارد که ممکن است فروش محصولات شما را با مشکل مواجه کند. فرقی نمیکند با چه چیزی از محصولات خود عکس میگیرید، اگر دوربین را در دستتان بگیرید احتمال لرزش دست و عکس وجود دارد. بنابراین از یک سه پایه یا هر چیزی که دوربینتان را ثابت نگه دارد استفاده کنید.
سه پایه دوربین
استفاده از سه پایه برای عکاسی علاوه بر این که اجازه نخواهد داد عکس های شما بلرزند؛ کمک میکند سازگاری در تمام عکسهای شما وجود داشته باشد.
۷) تمرکز ضعیف:عکاسی از محصولات
تمرکز کامل بر روی محصول میتواند منجر به اعتماد کامل مشتری شود. مشتریان شما میخواهند تمام جزئیات محصول را ببینند، بنابراین با انجام تنظیمات صحیح اجازه دهید تصویر کل محصول به صورت واضح در اختیار مشتری قرار بگیرد
۸) تعادل نور نادرست:عکاسی از محصولات
تعادل نور باید همواره برقرار باشد، در غیر اینصورت تصویر یک لباس سفید و طلایی ممکن است به رنگ آبی و مشکی دیده شود. مطمئنا داستان رنگ لباسی که به صورت ویروسی پخش شد را شنیدهاید(در صورتی که نمیدانید میتوانید این مطلب را بخوانید) زن و شوهری در تشخیص رنگ این لباس اختلاف نظر پیدا کردهاند و تصمیم گرفتند این عکس را در فضای مجازی منتشر کنند و از دنبالکنندگانشان راجع به رنگ سوال کنند، تا ببینند چه کسی درست میگوید؟ این کار را میکنند و در نتیجه میبینند افراد مختلف رنگهای متفاوتی را مشاهده میکنند. این به دلیل نبود تعادل نور اتفاق افتاده است. سعی کنید در عکاسی از محصولاتتان چنین اشتباهاتی را انجام ندهید.
۹) تعداد عکسهای کم از محصول :عکاسی از محصولات
مردم معتقدند اگر شما از محصول تان مطمئن باشید آن را از جنبههای مختلف بررسی کرده و در اختیار مردم قرار میدهید. اگر کسی روی محصول کلیک کند و آن را از زوایای مختلف ببیند و سپس با آگاهی کامل آن را برای خرید انتخاب کند حتما تجربهی خرید بهتری نسبت به بقیه خواهد داشت. سعی کنید عکسهای زیادی از محصولاتتان ارائه کنید و اطلاعات خلاصه اما مفیدی در اختیار آنها قرار دهید تا با اطمینان فرآیند خرید را طی کنند.
۱۰) فتوشاپ بد
یکی دیگر از دلایلی که فروش اینترنتی شما را با مشکل روبرو میکند رتوش بد عکسها میباشد. اگر شما نتوانید عکسها را به خوبی در معرض دید افراد قرار دهید، آنها احساس خواهند کرد محصولات شما جعلی هستند و اعتمادشان از بین خواهد رفت. عکاسی از محصولات. در هر صورت، شما باید زمانی را برای یادگیری حرفهای فتوشاپ کنید و یا یک نفر حرفهای استخدام کنید. علاوه بر رتوش، شما باید قالبی طراحی کنید که برای همهی محصولات استفاده کنید، حاشیه بسازید، تصاویر محصولات خود را تراز کنید. به یاد داشته باشید که سازگاری کلید موفقیت عکاسی محصولات شما است.
منبع: پویانت
کد خبر: ۹۷۰۱۳۰۰۰۱۱