style

روزخبر
رویدادها
علم و تکنولوژی
کتاب و مجله
بازی ویدئویی
سبک زندگی
ویدئو خبر
English News
۸ راهکار برای رسیدن به آرامش ذهنی پس از یک روز پر مشغله

۸ راهکار برای رسیدن به آرامش ذهنی پس از یک روز پر مشغله

12 بهمن 1399 | 11:43
زمان مورد نیاز برای مطالعه: دقیقه
۸ راهکار برای رسیدن به آرامش ذهنی پس از یک روز پر مشغله

پس از یک روز طولانی و پر مشغله، رسیدن به آرامش ذهنی به نظر غیر ممکن می‌رسد. اما ما در اینجا برایتان نکاتی را آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا در پایان روز و قبل از اینکه به خواب بروید، آرامش درونی خود را بازیابید.

در دنیای مدرن امروزی، اکثر ما سَرمان در طول روز بیش از حد شلوغ است و یافتن مجالی برای بازیابی آرامش برایمان امری محال به نظر می‌رسد. حتی اگر وقتی هم برای استراحت و آرامش در بین این شلوغی‌ها پیدا کنید، چگونه می‌توانید فکرتان که پر از مشغله است را برای استراحت، آرام کنید؟ از اینها گذشته، آرام کردن ذهنی که در کل روز و با سرعت زیاد مشغول پردازش چندین و چند مساله‌ی مختلف بوده است، کار آسانی نیست.

توجه نکردن به نیاز بدن و ذهن به آرامش و استراحتِ عمیق می‌تواند در دراز مدت عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. در صورت عدم دریافت استراحت و آرامش کافی، استرس روزمره به مرور حالت مزمن پیدا کرده و جای خود را به احساس اضطراب فلج‌کننده می‌دهد.

علاوه بر این، فقدان آرامش به سیستم ایمنی بدن شما هم آسیب می‌رساند، به این معنی که بیشتر در معرض بروز سرماخوردگی، انواع عفونت‌ها و سایر بیماری‌های متداول فصلی قرار می‌گیرید.

به همین دلایل است که شما نیاز دارید تا بدن و ذهن‌تان را به آرامش برسانید، به خصوص پس از روزهای شلوغ و پرمشغله. در ادامه به شما ۸ راهکار برای رسیدن به آرامش درونی، پیشنهاد شده است.

۱. دراز بکشید

۲. مراقبه‌ی آگاهانه را تمرین کنید

۳. تکنیک تخیل هدایت شده

۴. تکنیک شل شدن تدریجی عضلات

۵. فعالیت‌ جسمانی‌تان را بالا ببرید

۶. دوش آب‌گرم بگیرید

۷. تکنیک نگارش برای آرامش

۸. ارتباط با طبیعت

مطالب مرتبط