game

روزخبر
رویدادها
علم و تکنولوژی
کتاب و مجله
بازی ویدئویی
سبک زندگی
ویدئو خبر
English News
مقایسه‌ی بازسازی Demon’s Souls با نسخه‌ی اصلی؛ تفاوت چقدر است؟

مقایسه‌ی بازسازی Demon’s Souls با نسخه‌ی اصلی؛ تفاوت چقدر است؟

24 فروردین 1400 | 10:29
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
مقایسه‌ی بازسازی Demon’s Souls با نسخه‌ی اصلی؛ تفاوت چقدر است؟

در حال حاضر بازسازی «دیمنز سولز» ساخته‌ی استودیوی «بلوپوینت» (Bluepoint) ستایش شده‌ترین بازی عرضه شده برای پلی‌استیشن ۵ به شمار می‌رود. این استودیو کاری شگفت‌انگیز برای پیاده‌سازی تفسیر خود از بازی دیمنز سولز روی کنسول پلی‌استیشن ۵ انجام داده. استودیوی بلوپوینت بازسازی این بازی را به ویژگی‌های مهمی مانند حالت عکاسی جامع، دو حالت گرافیکی مختلف و صدالبته گرافیکی که قند در دل‌ها آب می‌کند مزین کرده. با تمام این تفاسیر استودیوی بلوپوینت اجازه‌ی تغییر عناصری از بازی اصلی هم را داشته و بد نیست نگاهی به بخش‌هایی از بازی اصلی که در مسیر ساخت بازسازی بازی دیمنز سولز کنار گذاشته شده‌اند داشته باشیم.

سرآغاز بازی اصلی دیمنز سولز چندان عادی نیست. این بازی در ابتدا قرار بود یک رقیب برای بزرگترین بازی نقش‌آفرینی آن زمانه، «آبلیویون» (Oblivion) باشد اما در دوران اولیه‌ی ساخت خود دچار مشکلات فراوانی شد. راجع به زمانی صحبت می‌کنیم که کارگردان بازی «آرمورد کور ۴» (Armored Core 4)، یعنی «هیدتاکا میازاکی» (Hidetaka Miyazaki) برای رهبری تیم ساخت این بازی وارد کار شد و وظیفه داشت کاری کند که این بازی حتما عرضه شود. بعد از نمایش اولیه، «شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida) این بازی را «به شکل غیرقابل‌باور بد» خطاب کرد. سونی تهیه‌کننده‌ی بازی بود و خودش هرگز حاضر نشد تا دیمنز سولز را خارج از آسیا منتشر کند.

جزئیات ساخت این بازی از طرف توسعه‌دهندگان آن حتی بعد از ۱۰ سال چندان دقیق نیستند و تنها اطلاعات از این بازی در قسمت‌هایی از مصاحبه با سازنده‌های آن محدود می‌شوند. البته یک روایت شفاف از نداشتن مقبولیت و سروکله زدن با سونی ژاپن وجود دارد. این کشمکش‌ها را می‌توان در خود بازی دید. آرچ‌استون (سنگ‌هایی که در این بازی، بازیکن را به دنیا‌های دیگر منتقل می‌کنند) شکسته شده، بخش‌های حذف شده‌ی بازی، مرداب آزاردهنده و غول‌آخر‌هایی با طراحی ضعیف مانند «خدای اژدهایان» (Dragon God) این موضوع را به‌خوبی نمایش می‌دهند. البته شرایط و منابع اختصاص یافته به این بازی، بازتاب دیگری از دنیایی را که استودیوی «فرام‌سافت‌ویر» (FromSoftware) تلاش می‌کرد نمایش دهد، داشتند.

هر چیزی از سرزمین «بالتاریا» (Boletaria) در بازی دیمنز سولز حس وجود این سرزمین پیش از دوران تاریک را القا می‌کند. مخصوصا معماری واقع‌گرایانه‌ی این سرزمین که بخش‌های زیبا و خیال‌انگیز آن، در لبه‌ی پرتگاه قرار دارند یا درون دره‌ی این دنیای بی‌رحم سقوط کرده‌اند. این موضوع را به‌خوبی می‌توان در بخش‌های مختلف این سرزمین مانند «معبد طوفان‌ها» (Shrine of Storms) یا لانه‌ی Flamelurker و همچنین گوشه و کنار کاخ بالاتاریا مشاهده کرد.

مطالب مرتبط
۵+۱ شمشیر برتر
3 مرداد 1396